harju.blogg.se

Entreprenörskap

Utvärdering av mål 1

Kategori: Allmänt

Det första målet jag satte i höstas var att få minst B på matteprovet den 30 november. Detta lyckades jag uppnå och jag var bara 1 A-poäng ifrån ett A. Att jag lyckades med det tror jag beror på att jag tidigt la upp en plan för vilka dagar jag skulle plugga matte och att jag började repetera inför provet i tid. Jag ska nu därför sätta ett mål att planera min studietid utanför skolan bättre. Det är ett mål som är svårt att mäta men jag behöver ha det i bakhuvudet nu under våren för att klara kurserna på de nivåerna jag vill. Jag ska därför skaffa en ordentlig kalender för att hålla ordentlig koll på läxor etc. 
Inom matten ser jag skillnad mellan de prov jag planerar ordentligt inför och de jag inte gör det. Det senaste provet som jag varken hade tid eller inspiration att plugga inför fick jag CD på. Det visar verkligen tydligt på vilken skillnad planeringen gör. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: