harju.blogg.se

Entreprenörskap

Hur marknadsför jag mig själv bäst?

Kategori: Allmänt

Att marknadsföra sig själv tycker jag personligen är väldigt svårt eftersom att det helt enkelt handlar om att berätta för andra om hur bra man är på vissa saker. Men jag har blivit bättre på det i och med mitt jobbsökande förra året. När jag ska marknadsföra mig själv presenterar jag mina egenskaper som passar för det jobbet jag söker. När jag sökte mitt nuvarande jobb på McDonalds pratade jag mycket om min goda sociala förmåga. Att jag är duktig på att möta olika sorters människor och det faktum att jag är en problemlösare, eftersom att dessa personlighetsdrag passade för jobbet bakom kassan. Jag tycker dock att man även bör ta upp saker som är negativa hos en själv för att visa att man är medveten om dem, det tror jag är viktigt för att kunna vända dessa till något positivt och visa att man är villig att försöka förändra dessa. 
Det viktigaste skulle jag säga är att anpassa vad man säger till ändamålet och att aldrig ljuga. 
Något som ofta tar emot när folk ska marknadsföra sig själva är att de inte riktigt ser sina positiva sidor själv, det kan då vara bra att ta hjälp av någon annan som kan peka ut några. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: