harju.blogg.se

Entreprenörskap

Mina mål

Kategori: Allmänt

Mål 1

Mitt första mål är matterelaterat. Jag ska få minst B på matteprovet om tre veckor. Jag är den enda som berörs av målet eftersom att jag troligtvis inte kommer be mina föräldrar om hjälp utan klara av det på egen hand, möjligtvis ta hjälp av mattecentrum. Jag tycker att mitt mål är realistiskt eftersom att jag har ganska lätt för matte, jag fick A i Matte 1b. Dock tycker jag att det område vi jobbar med nu är väldigt svårt och jag behöver därför sätta upp ett tydligt mål. Målet ska uppnås under provet fredagen den 30 november och jag ska börja nästa vecka. För att uppnå målet ska jag ta igen det jag ligger efter hemma under nästa vecka och se till att jag förstår. Jag ska även hänga med på genomgångar och jobba ordentligt på lektionerna. Veckan innan provet ska jag repetera kapitlet hemma. 
 
Mål 2
 
Mitt andra mål är att få A i Franska 4. Det målet behöver jag för att jag tycker att franskan har blivit mycket svårare under tvåan men jag vill ändå satsa på att lära mig språket. Det är ett realistiskt mål eftersom jag fick A Franska 3 och jag tror verkligen att jag har förmågan att uppnå målet om jag lägger ner tillräckligt mycket tid på det. Jag ska uppnå och mäta målet till sommarn när jag får mina slutbetyg men jag ska börja redan nu genom att göra läxor ordentligt och plugga till prov. Jag ska även försöka underhålla franskan på fritiden genom musik och att prata med min mosters pojkvän som bara kan franska, varken engelska eller svenska. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: